3/14/2004

برای یه دوست.


ببینم تو چند روز زندگی کردی؟
یک ماه وقت داشت. برای 30 روز ماه تصمیم گرفت....
به سراغ تک تک آدم هایی رفت که دوستشان داشت و تا به حال این را بهشان نگقته بود رفت و فریاد زد : "دوستت دارم" و مطمئن بود که این بار غرورش را له نکرده است.

موهایش را که حلقه حلقه روی تخت سی تی اسکن ریخته بود نگاه میکرد و به یاد قصه ای افتاد که وقتی بچه بود پدرش برایش تعریف میکرد: توی هر فر موهایش میشد یه فندق گذاشت...

رفت پیس اونهایی که واقعا ازشان بدش می آمد و به خاطر رودربایستی و ... تا به حال به رویشان نیاورده بود ... رفت و جیغ زد : حالم را به هم میزنی...
این بار دیگر لبش را نگزید که چرا آنقدر رک حرف زده ؟ حرف دیگران هم برایش مهم نبود...

دکتر گفت: خانم، متاسفانه ... جواب داد: شما رو که نباید از نون خوردن بیندازیم: اصلا بخیل که نیستیم، این یه ذره مخ هم مال اینا!

یک روز تمام رفت سرزمین عجایب و تمام جیبهایش را خالی کرد. فردایش رفت رستوران نایب و یک پرس چلو کباب مخصوص با همه مخلفاتش خورد. نگران پس اندازش هم نبود.. یک روز تمام رفت توی کوچه ها دوچرخه سواری، هوا را توی ریه هایش کشید. بعد رفت توی آخرین باقی مانده های برف گلی یک پارک غلت زد. نگران سرما خوردن هم نبود.

به عکس ها نگاه می کرد که رفته رفته چقدر تغییر میکردند. خندید و زمزمه کرد: عجله کنید!

آخرین برنامه ارکستر سمفونیک تهران را برای اولین بار شنید. تا به حال آنقدر برای موسیقی خرج نکرده بود...

به مسئول اتاق سی تی اسکن گفت: اه ... چقدر این تختتان ویژژویژ میکنه.. کم کم داره رو اعصابم پاتیناژ میره و بعد خندید .. ویژژویژژ میکنه.

نه. از این کارهایی که خیلی ها فکر میکنند شاهکار است نکرد، همه اموالش را به هیچ کس نبخشید. آخا اصلا همه ی اموالی نداشت.
خوب به آسمان نگاه کرد. خوب آب خورد. خوب کنار پنجره ایستاد. خوب آفتاب خورد. خوب گریه کرد. خوب خندید. کسی فکر نکرد دیوانه است. همه میدانستند این آخرین بارهاست.

به دستگاه نگاه کرد. میدانست اگر اینجا مدرسه بود یه بلایی سرش می آورد... با کلمات مخ و مخچه برای خودش شعر ساخت و خواند و خواند و از خنده ترکید. چه بازی جالبی!

این دفعه هم استباه کردی... منتظر نباش که بگویم آزمایشها اشتباه بود و مال کس دیگری بود و عکس ها خالیبندی... مرد... آره مرد در حالی که یک ماه زندگی کرد...
ببینم تو چند روز زندگی کردی؟

--40چراغ-یاسمن خواجه ای--

0 Comments:

Post a Comment

<< Home